ДВОРИШТЕ ВРТИЋА КАО ПРОСТОР РЕАЛНОГ ПРОГРАМА

На путу ка Новим Основама програма, развијамо различите стратегије учења као што су: учење кроз истраживање, учење кроз игру, учење засновано на имагинацији, учење кроз решавање проблема, искуствено и ситуационо учење.

Деца су бића игре, а игра на отвореном, у дворишту или у природи је незаменљив извор дечје упитаности. У дворишту се, на различите начине, могу подржати игре у којима је дете уважено, препознато и у којима партиципира.

Давање могућности деци да се играју са материјалима који су прљави, било блатом, водом или бојом, омогућава радост експериментисања и пружа подршку дечјој аутономији.

Двориште је најузбудљивије место за експерименте. Различити природни материјали који се могу пронаћи у дворишту дају деци шансу да експериментишу.

Двориште вртића је прво и најважније место у коме деца могу да се играју, уче и граде односе свакодневно. Због тога, посебну пажњу посвећујемо уређењу дворишта.